Jakob Lunøy ombord.

Skal styrke kundeopplevelsen

Go Nordic Cruiseline, som nå seiler mellom Oslo og København, styrker kundeopplevelsen og ansetter Jakob Lunøe som ny VP, Head of Guest Experience & Operations.

Publisert

Om Go Nordic Cruiseline

I over 150 år har reisen mellom Oslo og København gitt passasjerene minnerike opplevelser, mens godsruten har gått i kontinuerlig drift.

I fjor reiste mer enn 700 000 kunder med rutens to skip – på minicruise, storbyferie, skitur, sommerferie, konferanse eller teambuilding.

1. november 2024 overtok Sveriges eldste passasjerrederi, Gotlandsbolaget, driften av ruten. Begge skip er totalrenovert, inkludert lugarer og fellesområder, og konseptet er oppgradert med nordisk gastronomi, underholdning og spesialiteter om bord.

Etter store oppgraderinger og lanseringen av nye restaurantkonsepter og underholdning med nordisk profil, tar Go Nordic Cruiseline nå neste steg for å løfte opplevelsen for kundene. En ny avdeling for Guest Experience & Operations er etablert, ledet av Jakob Lunøe.

Ombord i "Nordic Crown - inngangen til restaurant Kull."

Siden svenske Gotlandsbolaget overtok ruten mellom København og Oslo for ett år siden, er det investert flere hundre millioner kroner i oppgraderinger på skipene. Med bedre service og kvalitet og oppgraderte fasiliteter har kundetilfredsheten steget betydelig. Nå skal helheten i kundereisen styrkes ytterligere – og det er her Jakob Lunøe kommer inn.

– Vi har headhuntet Jakob fordi vi er overbevist om at han er den rette for oppgaven. Han kjenner bransjen godt og har blant annet vært administrerende direktør i Albatros Expeditions. I tillegg har han solid bakgrunn fra IT-bransjen. Med den bakgrunnen er vi sikre på at Jakob kan bidra til å løfte kundeopplevelsen til et nytt nivå, sier Kim Heiberg, EVP og Head of Go Nordic Cruiseline.

Sterkere digital kundereise

Jakob startet i stillingen 3. november og ser fram til å videreutvikle opplevelsen for både kunder og medarbeidere.

Jakob Lunøy.

– Jeg gleder meg til å bli kjent med mine nye kolleger. Den nye avdelingen favner bredt og inkluderer alle som har direkte kontakt med kundene våre. Min jobb blir å samle oss enda tettere og se hvordan vi kan forbedre kundereisen – fra første kontakt til reisen er over, sier Jakob Lunøe, VP, Head of Guest Experience & Operations.

Med mer enn ti års erfaring fra programvare- og teknologibransjen har Jakob et tydelig fokus på digitalisering av kundeopplevelsen.

– Hver dag får kundene våre gode opplevelser i møtet med engasjerte medarbeidere, både om bord og på land. Min ambisjon er å støtte dette møtet med en sømløs digital opplevelse. Vi skal gjøre det enklere for kundene å utforske alt vi tilbyr – og holde kontakten tettere før, under og etter reisen, sier Jakob.

Powered by Labrador CMS