Skal styrke kundeopplevelsen
Go Nordic Cruiseline, som nå seiler mellom Oslo og København, styrker kundeopplevelsen og ansetter Jakob Lunøe som ny VP, Head of Guest Experience & Operations.
Etter store oppgraderinger og lanseringen av nye restaurantkonsepter og underholdning med nordisk profil, tar Go Nordic Cruiseline nå neste steg for å løfte opplevelsen for kundene. En ny avdeling for Guest Experience & Operations er etablert, ledet av Jakob Lunøe.
Siden svenske Gotlandsbolaget overtok ruten mellom København og Oslo for ett år siden, er det investert flere hundre millioner kroner i oppgraderinger på skipene. Med bedre service og kvalitet og oppgraderte fasiliteter har kundetilfredsheten steget betydelig. Nå skal helheten i kundereisen styrkes ytterligere – og det er her Jakob Lunøe kommer inn.
– Vi har headhuntet Jakob fordi vi er overbevist om at han er den rette for oppgaven. Han kjenner bransjen godt og har blant annet vært administrerende direktør i Albatros Expeditions. I tillegg har han solid bakgrunn fra IT-bransjen. Med den bakgrunnen er vi sikre på at Jakob kan bidra til å løfte kundeopplevelsen til et nytt nivå, sier Kim Heiberg, EVP og Head of Go Nordic Cruiseline.
Sterkere digital kundereise
Jakob startet i stillingen 3. november og ser fram til å videreutvikle opplevelsen for både kunder og medarbeidere.
– Jeg gleder meg til å bli kjent med mine nye kolleger. Den nye avdelingen favner bredt og inkluderer alle som har direkte kontakt med kundene våre. Min jobb blir å samle oss enda tettere og se hvordan vi kan forbedre kundereisen – fra første kontakt til reisen er over, sier Jakob Lunøe, VP, Head of Guest Experience & Operations.
Med mer enn ti års erfaring fra programvare- og teknologibransjen har Jakob et tydelig fokus på digitalisering av kundeopplevelsen.
– Hver dag får kundene våre gode opplevelser i møtet med engasjerte medarbeidere, både om bord og på land. Min ambisjon er å støtte dette møtet med en sømløs digital opplevelse. Vi skal gjøre det enklere for kundene å utforske alt vi tilbyr – og holde kontakten tettere før, under og etter reisen, sier Jakob.