Tanskiputsikkeren i Oslo havn skal rehabiliteres for å sikre trygg videre drift av kaianlegget.

Rehabiliterer Tanskipsutstikkeren

Oslo Havn har inngått kontrakt med Repstad Anlegg AS for rehabilitering av Tankskiputstikkeren.

Publisert

Anlegget i Sydhavna benyttes til import av petroleumsprodukter., og alt flydrivstoff til Oslo Lufthavn Gardermoen samt 40 prosent av drivstoffet som forbrukes i Norge tas inn her. 

Prosjektet omfatter rehabilitering av Tankskiputstikkeren og oppgradering av Østre Sjursøykai.  

- Rehabiliteringen er nødvendig for å sikre trygg videre drift av kaianlegget med tilhørende infrastruktur. Vi ser frem til et godt samarbeid med Repstad Anlegg AS, sier havnedirektør Ingvar M. Mathisen.  

Prosjektet gjennomføres som en samspillsentreprise.  

- Tankskiputstikkeren er viktig infrastruktur som det er meningsfullt for oss som entreprenør å jobbe med. Vi verdsetter det gode samarbeidet med Oslo Havn høyt, sier Bernt Olav Holen, daglig leder i Repstad.   

Oppstart av fysiske arbeider skjer i august og arbeidene planlegges å være ferdigstilt innen utgangen av neste år. 

Powered by Labrador CMS