Rehabiliterer Tanskipsutstikkeren
Oslo Havn har inngått kontrakt med Repstad Anlegg AS for rehabilitering av Tankskiputstikkeren.
Anlegget i Sydhavna benyttes til import av petroleumsprodukter., og alt flydrivstoff til Oslo Lufthavn Gardermoen samt 40 prosent av drivstoffet som forbrukes i Norge tas inn her.
Prosjektet omfatter rehabilitering av Tankskiputstikkeren og oppgradering av Østre Sjursøykai.
- Rehabiliteringen er nødvendig for å sikre trygg videre drift av kaianlegget med tilhørende infrastruktur. Vi ser frem til et godt samarbeid med Repstad Anlegg AS, sier havnedirektør Ingvar M. Mathisen.
Prosjektet gjennomføres som en samspillsentreprise.
- Tankskiputstikkeren er viktig infrastruktur som det er meningsfullt for oss som entreprenør å jobbe med. Vi verdsetter det gode samarbeidet med Oslo Havn høyt, sier Bernt Olav Holen, daglig leder i Repstad.
Oppstart av fysiske arbeider skjer i august og arbeidene planlegges å være ferdigstilt innen utgangen av neste år.