Gjennomfører ny vareeierundersøkelse
Vidsyn Consulting og ShortSea Promotion Centre er på ny i gang med en vareeierundersøkelse. Se her hvordan du kan delta.
- Utvikling skjer ikke i isolasjon. Den skjer når vi deler innsikt, utfordrer hverandre og løfter blikket mot en større helhet. Nettopp derfor er denne typen undersøkelser så viktige – de gir oss et felles kunnskapsgrunnlag som styrker utviklingsarbeidet for alle parter, sier Jørn Askvik, daglig leder i Vidsyn Consulting og ShortSea Promtion Centre.
Der er de i gang med en ny vareeierundersøkelse hvor målet er å forstå hvordan vareeiere tenker logistikk, hvilke behov som styrer transportvalgene – og hva som må til for å utvikle løsninger som treffer reelle markedsbehov.
Den samme øvelsen er gjennomført de siste fire årene og her har man systematisk kartlagt norske vareeieres logistikkpreferanser og behov – ikke for å samle tall, men for å skape innsikt i hva som faktisk driver beslutningene.
- Vi søker å avdekke hvilke faktorer som styrer transportbeslutninger, og hva som må til for at sjø og bane skal bli en mer naturlig del av transportløsningen. Vi analyserer barrierene for grønt skifte, men også hvilke drivere som kan endre adferd. Vi undersøker også hvordan verdikjeden, sammen, kan bygge mer robuste, effektive og bærekraftige transportløsninger, sier Jørn Askvik.
Ønsker du eller noen andre i din organisasjon å bidra? Eller kjenner du noen som burde delta? Du kommer til undersøkelsen ved å trykke her.
.