Daglig leder Siv Jensen og styremedlem Saera Khan i Flyte viser fram to av «fiskene» i «Du er ikke en fisk»-kampanjen.

– Du er ikke en fisk!

Hvert år drukner rundt 90 mennesker i Norge, og hele 40 prosent av alle som drukner i Norge er over 60 år. Nå lanserer Flyte kampanjen «Du er ikke en fisk» for å minne enkeltpersoner på at det er smart å vise vannvett i sommer.

Publisert Sist oppdatert

Flyte er paraplyorganisasjonen for alle som jobber med forebygging av drukning. Nå går startskuddet for Flytes første kampanje, «Du er ikke en fisk - vis vannvett!».

– En del av vårt mandat er å gjennomføre informasjonstiltak, kampanjer og opplæring innen drukningsforebyggende arbeid. Med denne kampanjen ønsker vi å formidle et alvorlig budskap om drukning med en humoristisk vri. Vi har stor tro på at dette er veien å gå, fremfor å bruke pekefinger, sier Siv Jensen, daglig leder i Flyte.

For å lese denne saken må du være abonnent

Get instant access to all content

Totalabonnement

945,-

KJØP

Digitalabonnement

945,-

KJØP

Powered by Labrador CMS