
Rekordmange passasjerer og sterk økning i kundetilfredshet
Go Nordic Cruiseline kan se tilbake på en sommer med fulle skip, høy gjestetilfredshet og tydelig passasjervekst. I juli reiste nærmere 93 000 passasjerer mellom Oslo og København – den høyeste månedsaktiviteten på flere år.
Dette er første høysesong under det nye merkenavnet Go Nordic Cruiseline, og resultatene viser at satsingen på nordisk mat, kultur og kvalitet har slått godt an. Julitallene ligger godt over fjoråret og markerer et nytt toppnivå etter pandemien. Til sammenligning var passasjertallet i juli 2019 på rundt 91 000.
Gjestene mer fornøyde
Tilbakemeldingene fra gjestene viser at også opplevelsen om bord er styrket. Flere enn
tidligere sier at de vil anbefale reisen til andre, og andelen svært fornøyde gjester har økt
betydelig. Dette skjer samtidig som kapasiteten har vært høy og mange nye passasjerer
har valgt å reise med Go Nordic Cruiseline for første gang.
– Vi er stolte av at både antallet passasjerer og opplevelsen om bord går i riktig retning.
Det viser at investeringene i konsept, service og kvalitet gir resultater. Og det bekrefter
de tilbakemeldingene våre ansatte får fra gjestene om den gode stemningen om bord,
sier Kim Heiberg, rutedirektør i Go Nordic Cruiseline.
Med daglige avganger mellom Oslo og København, oppgraderte lugarer og nye mat- og
kulturopplevelser, ser Go Nordic Cruiseline optimistisk på høst- og vintersesongen.