Hvorfor må havnene vurdere sin rolle i cruiseindustriens fremtid?

Etter hvert som cruiseindustrien modnes, endres havnens rolle fra infrastrukturleverandør til strategisk opplevelsespartner, sier Simon Fotakis, direktør for teknologisalg hos SmartSea.

Publisert

I en cruiseindustri som fortsetter å vokse i kompleksitet og omfang, befinner havner seg ved et strategisk veiskille. Mens flere destinasjoner kommer inn på det globale cruisekartet hvert år, utvides antallet cruisegjester i et saktere tempo. Dette har ført til økt konkurranse mellom havner, der hver av dem kjemper om å tiltrekke seg cruiselinjer ved å promotere unike utflukter, kulturelle opplevelser eller moderne terminalfasiliteter.

For å lese denne saken må du være abonnent

Get instant access to all content

Totalabonnement (papir + digital)

1 350,- (herav mva kr. 150,-)

KJØP

Digitalabonnement (kun digital - pr. bruker)

1 350,- (herav mva kr. 0,-)

KJØP

Powered by Labrador CMS