Tvunget til å selge taubåten – sitter igjen med solid fortjeneste
Mo i Rana Havn måtte selge taubåten «Edison» etter bare knappe fire år i havnas tjeneste. Trøsten får være at havna sitter igjen med en god slump penger, men samtidig frykter man for beredskapen og ikke minst kostnadene for brukerne nå som det blir en monopolsituasjon i taubåtmarkedet i Ranfjorden.